השקופים מתאחדים? החרדים והערבים ייפגשו בבית ג'אלה

    ארי וידר 7 Comment on השקופים מתאחדים? החרדים והערבים ייפגשו בבית ג'אלה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחודש הבא יתקיים בבית ג'אלה כנס ייסוד של תנועה למען פיוס בין ערבים ליהודים תחת הכותרת 'שתי מדינות מולדת אחת'.

    במפתיע, או שלא, ישתתפו בכנס גם גורמים דתיים וחרדיים ביניהם הרבנית עדינה בר שלום, עורך עיתון משפחה הרב משה גרילק והפעיל החרדי שמואל דרילמן.

    הכנס יתקיים כאמור בבית ג'אלה ומלבד המשתתפים היהודים ישתתפו בו גם שייחים ערביים ומובילי דעת קהל מהציבור הערבי.

    כנס ג'אלה

    אחד מהגורמים החרדים המעורבים אומר לאתר 'קול חי': "רוב האוכלוסייה הערבית רוצה לחיות בשלום. הרעיון הוא שיהיו שתי מדינות אבל בארץ אחת. למעשה, זה מה שקיים ברבים מהמקומות כבר. כך למשל קורה במזרח ירושלים. אנחנו סבורים שאדם שבע לא יוצא למלחמה. צריך להבין שהקב"ה גזר שנחיה יחד ולכן גם אם לא אוהבים אחד את השני צריך לראות איך אפשר בכל זאת לחיות בשלום".

    הגורם מוסיף ואומר: "כל הימניים הקיצוניים רק מביאים אסונות. אנחנו ננסה להביא את ההשקפה החרדית ובכך אולי נתרום גם להפחתת השנאה בין העמים".



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      מעניין מאד אם רבנים אישרו דבר כזה…

    2. 5

      מזעזע! איך אנשים לא מתביישים ומתקפלים מהעקרונות שלהם ושל העם שלהם!

      ישאלי מעם ישראל,שנלחם על ארץ ישראל המובטחת לי בתורת ישאל מאלוקי השמים והארץ!
    3. 4

      לא עושים שלום עם אנשים שנלחמים בשלום ושונאים את השלום! שורשם מג' קליפות הטמאות, אין עם מי לדבר…!

    4. 3

      איך אפשר לעשות שלום עם רוצחים שתומכים במחבלים ולחיות איתם ביחד. ה' ישמור

    5. 2

      במשך 650 שנים חיו הערבים והיהודים שבארץ ישראל בשלום ,לא רציחות לא פיגועים שום כלום שלום אמיתי, בשנת 1918 יהודים השתתפו במהפיכה נגד השילטון ברוסיה , השילטון הצליח ורדף אחרי היהודים ,20000 ברחו לארץ ישראל והם לא החזיקו מעמד מהם נשארו 2000 שהחליטו לחלן את היהודים והערבים בארץ ישראל ,הערבים התריעו שהם לא יעברו כל זה בשקט שהיהודים הרוסים רוצים לחלן את האיזור ,בשנת 1925 הרב של ירושלים הרב חיים זוננפלד הגיש הצעה למלך עירק ומלך סוריה ארת ישראל תמורת הגדה המערבית ,החילונים הרוסים לא אהבו את היוזמה של הרב חיים זוננפלד שטרים תמורת שלום והם החליטו לרצוח את הרב ,צכיוון שרצח כזה יוביל למהומה רבתית הם החליטו לרצוח את המזכיר של הרב דה-אן והם רצחו אותו. ואז בשנת 1929 תרפ'ט נעשו בפעם הראשונה אחרי 650 שנים פרעות ביהודים. יהודים יקרים תבדקו את האמת ותאלו שאלות אל תאמינו לאף אחד.

    6. 1

      אם כבר מדברים אז לפני מלחמת העצמאות הציעו לערבים שנגור יחד והם התנגדו בכל התוקף ופתחו מלחמה!!! ב1948 הגיעה אלינו המקום אחרי שכבשנו אותו,ובצדק! א.הם מודים ואומרים בעצמם שרוצים את כל 'פלאסטין'
      ג. הקב"ה נותן לנו מתנה,את ארץ ישראל,הוא נלחם בשבילנו שנקבל אותה,הן בזמן יהושוע,הן במלחמת העצמאות והן בכל המלחמות הבאות שסייכונו בכולם היו אפסיים אבל כמובן שסיכוייו של הקב" בלי גבול…ואנחנו נותנים אותה למישהו אחר???!!! ועוד מישהו שמחלל את שמו לכל הדעות??(מלבד הבודדים שמקיימים 7 מצוות בני נח)